About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Thursday, February 15, 2018

Proberen te lopen als je amper kan stappen...

En neen , dit gaat niet over lopen, maar over bloggen. Ik die moeite heeft om met enig regelmaat te bloggen doet mee aan 40 dagen dagelijks bloggen.
Al goed dat ik gisteren,geheel toevallig, er eentje schreef anders moest ik al beginnen met een skipdag in te roepen en ik vrees dat ik die nog nodig ga hebben.

Een eerste onderwerpsuggestie,Valentijn, wat betekent het voor mij doe ik eraan mee enz.
Maar mijn blog van gisteren was al geschreven en gepost voor mijn inschrijving, dus wou ik een verlate Valentijnpost maken vandaag
.
Maar toen werd ik deze morgen wakker en las ik een Faceb00k post van een vriendin (collega toen ik in Texas woonde) die nu vlakbij de school in Florida woont waar gisteren een voormalige leerling de school is binnengelopen , het brandalarm activeerde en vervolgens begon te schieten.
Er zijn 17 mensen overleden, leerkrachten en leerlingen. De dader was van school gestuurd wegens gedragsproblemen, bedreigingen naar medeleerlingen , meebrengen van messen enz. en ging nu naar een school gericht op kinderen met gedragsproblemen.
Maar hij was 19 en daardoor blijkbaar in staat om een geweer te bezitten , en niet zomaar een geweer een aanvalsgeweer dat gemaakt is om op korte tijd zoveel mogelijk mensen te kunnen vermoorden, de AR-15 het lievelingswapen van de massamoordenaar
En dan nog reageren mensen op de anti-wapen post van een mama die duidelijk bezorgd is om het welzijn van haar kinderen met "the second amandment", het recht op het dragen van een wapen. Want het zijn die wapens die ik ga gebruiken als er iemand thuis inbreekt om mij te verdedigen, "shoot first, talk later"
Zelfs als je gewoon bent om met wapens om te gaan, je oefent regelmatig op een schietbaan, dan nog is het niet hetzelfde om op een mens te schieten. Een levende mens, die familie heeft, die leeft , om daarop te schieten is als doorsnee mens niet makkelijk. De kans dat het  wapen ooit tegen jou of je geliefden gebruikt wordt is veel groter dan de kans dat je echt jezelf ermee kan verdedigen.



Ik weet ook dat strengere wapenwetten er niet voor zullen zorgen dat de "slechte mensen" geen wapens meer hebben, maar dit zou al de 18de schietpartij zijn op een school in de V.S.  dit jaar. En ik weet dat de V.S. heel groot is en dat op de totale bevolking dit een klein percentage is maar het zijn kinderen in een middelbare school wiens grootste zorg zou moeten zijn wie op wie verliefd is en ga ik door zijn op mijn toets.
De koude oorlog zorgde voor een opbod in nucleaire wapens waardoor er genoeg zijn om de totale wereld een aantal maal te verwoesten, het recht op verdediging zorgt voor meer wapens. En in tegenstelling tot kernwapens worden deze laatste wel gebruikt.

Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 2/40.
Meer info hier en alle deelnemers vind je hier

No comments:

Post a Comment